Thursday, October 30, 2008

keenakan fast food

kfc mcD
best sgt aku suka
tapi ramai yang masih belum tahu kesannya
aku terpaksa jelaskan disini
kaedah penggorengan yang dilakukan dengan menggunakan minyak trans-fat
yang boleh menyebabkan obesity dan sakit jantung
selain itu fast food juga mengandungi acrilamid sejenis bahan kimia yang beracun
yang terhasil semaa masakan 'high heat' yang boleh menyebabkan kanser
kanser terjadi apabila berlaku perubahan pada sel-sel dalam badan kita
saiz sel juga akan membesar dan mengganggu sistem pengaliran darah dan akhirnya
menyebabkan kematian
so, aku dah kongsi disini apa yang aku tahu
lu pikir la sendiri

3 comments:

Anonymous said...

if pizza hut and domino???

Anonymous said...

aku memang penah terbaca keburukan fast food tapi ramai je yang suka cari makanan tuh..including me

sh3da+{naiv3} said...

memang ramai jugak yang taw tapi kita xleh elak just reduce kan je